Varför valde jag Lunds universitet?

Hallå igen,

Hittills har jag skrivit om hur det är att bo i Lund och hur det är att vara aktiv i samband med studierna. Idag tänkte jag berätta om varför jag valde att plugga vid just Lunds universitet.

Jag har vuxit upp i Grekland och jag visste att jag ville plugga i Sverige efter gymnasiet. Jag visste inte vart jag ville plugga någonstans, det enda jag var säker på var att jag ville plugga något kopplat till biologi. Under andra året på gymnasiet hämtade familjemedlemmar utbildningskataloger från olika universitet till mig. Direkt började jag kolla på biologiprogram på universitet i hela landet men jag blev fascinerad av programmet i Lund. Med tanke på att jag har familj i Skåne blev valet ännu lättare. Efter jag flyttat till Sverige pluggade jag först på komvux för att komplettera mina betyg och sen började jag plugga på Lunds universitet.

Det jag gillar med Lunds universitet är den höga kvaliteten på utbildningen och  hur engagerade lärarna är under föreläsningarna. Man träffar många intressanta personer och skapar ett nätverk inom akademin som kan vara viktigt för framtiden. Jag har också träffat min vängrupp som jag absolut älskar.

Det är två år sedan jag gjorde min ansökan till Lunds universitet på antagning.se och hade inte kunnat vara gladare än var jag är idag med mina studier och med alla mina vänner som jag har träffat här!

Vi hörs,

/Jiannis, student