Var ska jag sitta och plugga?

Det är bara några veckor kvar innan tentaperioden i mars så jag tänkte skriva lite om olika pluggplatser som man kan välja mellan.

Beroende på vilken kurs eller program du väljer kommer du att ha nån form av “basbyggnad” som du spenderar mest tid i. Jag sitter mest i ekologi- och biologibyggnaderna. Båda har grupprum som man kan sitta i och plugga. Grupprum är dock inte allas favoritplats att sitta i, så vad finns det för alternativ? Det finns alltid  bord vid cafeterian eller generellt i lunchrummen. Jag gillar att sitta i cafeterian för att det finns folk som rör sig fram och tillbaks (hjälper mig att koncentrera mig).

Man behöver inte endast sitta i byggnader man har föreläsningar i. Stadsbiblioteket är ett väldigt bra ställe om man vill plugga i en ny miljö, där det finns både tysta och vanliga avdelningar. Behöver man ett miljöombyte så skulle jag verkligen rekommendera att utforska olika byggnader i Lund. Det är lätt att man fastnar i sin egen institution och glömmer att det finns många olika alternativ. Om du inte ger dig ut och letar kanske du inte hittar det där perfekta grupprummet med sköna stolar.

Vi är alla olika individer så ett ställe faller inte alla i smaken. Vissa pluggar jättebra i en högljud cafeteria medan andra i en tyst och lugn hörna.

Vi hörs

/Jiannis, student