Så här kan en dag se ut för en student!

Hej igen!

Vi har verkligen blivit bortskämda med värme här i Skåne. Bäst av allt är ju faktumet att man får njuta av det vackra färgskiftet i löven samtidigt som man kan gå runt utan jacka. Finns det något bättre?

Jag är verkligen en person som påverkas av vädret. Är vädret fint, då är jag mycket mer motiverad och är pigg. Som idag exempelvis!

Dagen började redan 06:55 för min del! Sovmorgon tänker ni, men det är faktiskt riktigt tidigt för mig då jag är bortskämd med föreläsningar som börjar kl 10(10:15 egentligen, vi får ju inte glömma den dyrbara akademiska kvarten!). Fotografering av oss bloggare var nämligen det som stod på schemat denna disiga morgon så förvänta er fina bilder på LUs sociala medier/lu.se inom en snar framtid!

09:40 – Känner ni igen dem? 😉 Det är ju Filiph och Kristin! Och en fin liten statist i form av vovve påväg hemåt/skolan efter en riktigt rolig fotosession.

Efter fotograferingen skyndade vi oss åt varsitt håll, då klockan närmade sig 10. För min del blev det en föreläsning inom regeneration av lemmar hos människa och leddjur. Hade ingen bild härifrån då ni har sett nog av bilder från mina föreläsningar tidigare, hehe.

11:37 –  i väntan på min kollega Natassjha! Tar bara 15 minuter att gå till Centralstationen från BMC. (4 minuter med buss och 5 minuter med cykel)

Länge hann jag inte stanna på föreläsningen dock, hur intressant dedifferentiering än är. Vid lunch skulle jag nämligen befinna mig i Malmö för att jobba som resursperson åt ett projekt som jag nämnt i ett tidigare inlägg.

12:10 – Det tar cirka 13 minuter med tåg till Malmös centralstation!

Idag fick jag och en grupp på 8 personer som jobbar som bl.a barnmorskor i Afrika och Myanmar åka på studiebesök till mobila UMO i Sjöbo! Ett UMO på hjul med andra ord. Jag kan säga att alla blev väldigt imponerade över konceptet.

17:30 – Och så bar det äntligen av hemåt efter en lång dag.

Så här kan alltså en rätt händelserik dag se ut för en student! Vissa dagar består av ett fullpackat schema likt denna, andra består av en massa serietittande.

Ha en fin kväll!
/Liza