Inspirationsdagar och mässor på g (och tentor är inte bara ångest)

Tentor är inte bara ångest
Dom senaste inläggen har bjudit på många fina tips om hur man överlever tentaplugget, tack Hanne och Kristin för det. Själv klarar jag mej från denna ångest (ja ibland är det lite så…) för den här tentaperioden, eftersom jag precis avslutat min praktik-kurs. Kommer dock inte undan helt, istället för tenta ska jag knåpa ihop en praktikrapport för att rapportera till skolan vad jag egentligen sysslat med dom senaste 9 veckorna och hur det relaterar till min utbildning. Känns ändå helt okej och framkallar inte riktigt samma ångestkänslor som en tenta.

Med denna inledning och föregående inlägg i bagaget måste vi dock sluta måla upp tentor som något fruktansvärt som enbart framkallar ångest och ett behov av att äta 3 liter glass om dagen (det kanske bara är jag?). Det är inte riktigt så illa. Tänk er vilket prov som helst under gymnasietiden. Ungefär samma känslor innan och ungefär samma lättnad efter. Gör det inte värre än vad det är och tänk på tenta-festen som väntar efteråt 🙂

Och för att få uppleva alla fantastiska känslor som uppstår efter en tenta är det såklart en bra ide att vara student vid Lunds universitet. Vilken himla tur att det är både inspirationsdagar och mässor på gång för er som går och funderar på studier.

Inspirationsdagar i Lund
7-8 november är det inspirationsdagar vid Lunds Universitet. Då finns det föreläsningar du kan gå och lyssna på inom flera olika ämnesområden och dessutom en föreläsning om studentlivet i största allmänhet. Du kan dessutom prata med studenter och ställa alla frågor du klurat på och du kan såklart även spana runt i den mysiga staden Lund. Helt programmet och all info hittar du här. Välkommen!

Snart dags för mässa
Höst betyder även att dom stora utbildningsmässorna drar igång. Först ut är Göteborg den 10-12 november. Här kan du träffa mej och många andra glada studenter från Lund och vi berättar gärna om våra utbildningar och livet i Lund. Kom och hälsa på i vår monter vettja 🙂

Hoppas vi ses i höst!
//Susanne