HEJ FRÅN TENTAPLUGGET och ett steg närmare examen!

Hallå hallå på er där ute! Jag sitter inlåst då jag har min tentavecka och har bara två heldagar kvar efter idag! Jag vet inte vad som är bäst, att låta dagarna gå fort eller önska att jag hade flera dagar.

Hur känns det att plugga inför tenta? Det går väldigt upp och ner. Ibland är en sjukt taggad och känner att inget kan stoppa en, och ibland blir jag uppgiven och trött och orkar inte läsa eller lösa en uppgift till. Tur är; så kommer ju ändå tentandagen och tentan blir överstökad (med lite post-tenta-tomhet i kombination med ännu mer lättnad och eufori). Men tur (igen) att det finns charm i allt och att när en tenta är skriven så är man ett STORT steg närmare sin examen. Det ni: det är den bästa motivationen.

MEN nog med hur det känns, Hur SER det ut att tentaplugga då? Jo såhär:

Blogg5
Ett organiserat kaos!!
blogg5.2
Energi är viktigt för orken OCH för att hålla humöret i schack…Detta är ju inte det enda en äter när man sitter och tentapluggar förstås…

blogg5.1

Det som inte syns på bilden är alltså ännu mer mat, när jag tittar på min mobil med jämna mellanrum, när jag äter igen och hur jag ibland stirrar rakt ut i ingenstans eller när poletten faller ner för något man haft lite svårt för (inte mycket slår den känslan!)
-Jag tycket det är härligt, ändå.

Vill ni veta vilka faser en går igenom när en tentapluggar? Då kan ni kolla in listan här… Känner man att man behöver lite inspiration till att plugga (om man funderar på att söka något eller faktiskt tentapluggar) kan man kolla här där TOPP 4 anledningar till att plugga radas upp i ännu en härlig lista!

Nu ska jag fortsätta plugga (ja, även om det är fredagskväll. Jag hade oturen med en tenta på en måndag den här gången). Det händer inte så ofta så ni kan vara lugna!) Jag ska plugga för sen är jag ETT STORT STEG NÄRMARE MIN EXAMEN!

Trevlig helg på er!

februari 12, 2016