Working 9 to 5, what a way to make a living…

Det bästa med att plugga. Hmm. Skulle kunna göra den listan ganska lång men idag nöjer jag mej med ett svar. Med risk för påhopp från mina studerande vänner (alla utbildningar är ju inte lika) så säger jag att det bästa med att plugga är att det inte bara är massa 8 till 17 dagar (även om Dolly Parton minsann tar sovmorgon och inte börjar förrän 9).

20161006_120144
Är man morgonpigg och kommer tidigt till praktiken  (det här med att börja kl 8 gäller visst inte alltid i arbetslivet heller? 😉 )  får man också välja plats först. Jag snor alltid en fönsterplats om det är ledigt.

Har fått ett helt annat perspektiv på det där 8-17 livet efter några veckor på min praktik och jag börjar sakna studentlivet. Självklart lägger jag mycket tid på att plugga och vissa dagar är det 8 till 17 som gäller. Men vissa dagar är det istället 8-20 för att en annan dag bara plugga 10-14. Eller inte alls vissa dagar. Ni förstår poängen. Det är inte lika inrutat utan väldigt varierat och det gillar jag. En eftermiddag ”ledig” för att man pluggade apmånga timmar dagen före kan vara guld värt ibland om ni frågar mej.

Praktiken, och så småningom arbetslivet får vi hoppas, har såklart sina egna fördelar. Men det spar vi till en annan gång.

Ha en fin kväll allihop!
//Susanne

oktober 13, 2016