Varför ska jag flytta till Lund?

Hej allihopa! Äntligen tisdag igen, vilket betyder att ni får ett inlägg från lilla mig! Jag har precis kommit hem igen efter att ha spenderat en natt på spa, så himla härligt!

Jag tänkte ta denna dag i akt för att berätta om varför jag hamnade i Lund. Jag är ju från början från Stockholm och tog mitt pick och pack ner till Lund direkt efter studenten, vilket var det mest galna jag någonsin gjort. Varför gjorde jag då detta? Vad är det som är så himla fantastiskt med denna lilla skånska studentstad? Jag har sammanställt en liten lista!

Varför plugga och bo i Lund?

• Det är långt ner i Sverige vilket faktiskt betyder att det är lite, lite, liiiite varmare
  • Det är en superliten stad där du kan cykla från den nordligaste till den sydligaste punkten på 20 minuter
  • Eftersom det redan är en etablerad studentstad kommer en att få träffa flera olika människor från både runt om i Sverige och världen
  • Det är en levande stad, det finns alltid något att hitta på vare sig klockan är 15:00 en måndag eller 23:00 en fredag, människorna i staden är alltid taggade på att hitta på något
  • Det är väldigt nära till resten av Europa och med en snabb tågresa kommer en till Köpenhamn!
  • På sommaren kommer du att bli omgiven av skånska vackra rapsfält som är bländande gula
  • Det är en väldigt fin stad med en fantastiskt blandning av gamla hus och ny arkitektur

Här får ni se lite bilder från Lund som jag tog när jag precis flyttade ner hit och var helt nyförälskad i denna fantastiska stad!

Hoppas verkligen vi ses på gatorna här nån gång!
Kram! /Angelica

Domkyrkan i solen!
Vårkänslor!
Universitetsbiblioteket fullt med växter!
En typisk gågata i stan där en kan se den typiska kullerstenen, rosor som växer på fasaderna och de fina husen!
februari 26, 2019