Välj Ekonomihögskolan vid Lunds universitet

Ekonomihögskolan

Jag läser 4:e terminen på ett av dem fyra kandidatprogrammen som Ekonomihögskolan, eller LUSEM som det heter på engelska, har att erbjuda. Det heter International Business och är helt på engelska och där hälften av alla antagna är internationella studenter. Jag stormtrivs i Lund i allmänhet och på Ekonomihögskolan i synnerhet. Det kanske du också skulle göra?

Det finns som sagt fyra olika kandidatprogram att välja mellan samt möjligheten att bygga en egen examen med fristående kurser. De är International Business, Economy and Society, Ekonomiekandidat samt Systemvetenskapliga kandidatprogrammet. Programmen skiljer sig från varandra men har du ett intresse för företags- eller nationalekonomi finns det antagligen ett program som passar just dig. Mitt tips är att gå in på länkarna och läsa om varje program för att ta reda på mer!

Kämnärsrätten
Kille på Stora Södergatan

Jag ångrar inte en sekund att jag tog steget och flyttade till Lund för att påbörja min nya utbildning. Det är fantastiskt här på väldigt många sätt. Så om du ska välja universitet och program så föreslår jag att du undersöker vad det finns för möjligheter för dig på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet!

/Axel, student

april 3, 2023