Vad ser du mest fram emot denna termin?

Märtha is back! Efter en svensk och grekisk sommar blandat med jobb i Danmark är jag åter i skolbänken – den här gången på Institutionen för psykologi då jag i höst läser en fristående kurs i Marknadsföringspsykologi. Topp tre roligaste kurser jag läst hittills! 👩🏼‍🎓

HT22 är även starten på ett nytt inläggskoncept på bloggen från min del som jag kallar för #FrågaEnLundastudent. Det är en intervjuserie där jag i varje nytt konceptinlägg ställer samma nya fråga till olika studenter och mig själv, för att visa upp den mångfald program som finns samt variationen av vardagar och studiesocialt engagemang som folk har vid Lunds universitet!

💭 Den här veckan undrar vi: Vad ser du mest fram emot denna termin?

Vem? Josephine Schmitz, 23 år, från Uppsala
Pluggar? Kandidatprogrammet i Digitala kulturer, år 3

Det jag ser mest fram emot denna termin är att ta vara på de studiesociala engagemangen man kan delta i som student i Lund – vara med i spex, gå på bal, podda på Radio AF, och kanske jobba på någon nation!

Engagemanget som finns hos studenter i Lund är så himla unikt, och ens tid som student likaså. Jag vill därför ta vara på det mitt sista år!

Det är ju faktiskt viktigt att också plugga som student – gällande studier ser jag mycket fram emot att plugga och umgås med kursare på LUX – det Humanistiska och Teologiska biblioteket. Om du ännu inte pluggat där, gör det! Väldigt gosig pluggstämning!”

O jag? Själv ser jag mest fram emot alla tacksittningar och aktiviteter i förmannakåren på Helsingkrona nation! I höst är jag nämligen Fredmansförman, vilket innebär att jag tillsammans med en kompis styr upp min nations burgarpub 6 fredagar denna termin. Det ska även bli spännande med alla studiemässor som studentambassadör samt att fortsatt balansera studier och jobb då jag kommer att arbeta på ett företag i Köpenhamn fram till VT24!

Vad ser du mest fram emot den här hösten? 🍁

/Märtha Sandin Värn
Kandidatstudent i Strategisk kommunikation