Vad man ska tänka på innan man börjar på universitetet!

Hej allesammans, hoppas att ni mår allra bäst!

Nu närmar sig tiden då många av er kommer att börja plugga på universitetet, och därför tänkte jag dela med mig av lite saker som kan vara hjälpsamma att tänka på!

1.) Hitta din “rytm”!
Med detta menar jag att man ska se efter vilket pluggsätt passar en bäst eller vilken tid på dygnet man helst gillar att plugga. Universitetet innefattar mycket egenplanering och ansvar så det är upp till en själv att se efter vad som passar en bäst!

2.) Träffa nya människor!
Du kommer att få fantastiska möjligheter under hela din studieperiod att få träffa på nya människor och stifta bekantskap som varar hela livet, så passa på!

3.) Jobba hårt men passa på att ta pauser också!
Det är såklart viktigt att plugga ordentligt men även att ta det lugnt så att du inte känner dig överbelastad eller mår dåligt i pluggandet!

4.) Belöna dig själv ibland!
Efter en god tenta eller långt pluggande så brukar en belöning passa bra – en god kopp kaffe eller en present åt sig själv är en bra motivationsfaktor.

5.) Njut, njut, njut!
Glöm inte att njuta! Ens studieperiod kan flyga iväg otroligt kvickt så glöm inte att ha roligt och må bra!

Lycka till och ha det bäst!

//Ismar

juni 24, 2020