Vad är väl en bal på AF-borgen?

I helgen fick jag leva ut min barndoms alla prinsess-fantasier – i lördags var det nämligen dags för Juridiska Föreningens årliga vårbal!

Baler är en av många roligheter man kan få vad med om som student. Detta blev min tredje bal – har tidigare varit på en nationsbal och vårbalen förra året.

Kvällen började kl. 16 med en obligatorisk photoshoot i Lundagård.

Detta följdes av fördrink och mingel inne i AF-borgen.

Sedan var det dags för middag!

Det blev trerätters, en massa tal och underhållning.

Middagen är alltid väldigt lång, den höll på från 18 till strax innan 00. Men tiden går fort när man har roligt!

Men kvällen var inte över där!

Efter middagen var det dags för något som kallas Sexa, där man får fylla på med lite energi medan jobbarna städar uppe i AF-borgens stora sal. Man brukar få en korv och något att dricka till tonerna av live-musik, brukar vara riktigt trevligt!

När det var klart var det dags för dans och eftersläpp uppe i stora salen igen – så kul!

Även om man hade ont i fötterna från klackarna och allt dansande när det var dags för hemgång var det en riktigt oförglömlig kväll.

Har du möjlighet att gå på en bal eller två under din studietid skulle jag definitivt rekommendera dig att passa på! När annars får man klä upp sig från topp till tå?

/Ebba, student

april 25, 2023