Utöver studierna – vad gör man då?

Hej igen alla läsare,

Idag tänkte jag inte alls prata om studier utan istället nämna lite vad man kan göra utanför studierna. Jag har tänkt att nämna tre saker man som student kan (borde!!) göra vid sidan av sina studier för att ha lite kul och lära sig något. Dessa tre sakerna är exempel på vad man kan göra:

Nationer:
Att engagera sig eller rent utav bara vara delaktig i det en nation erbjuder är extremt roligt. En nation erbjuder allt från Luncher till extremsport. Jag har varit med i ett bastusälskap som varje vecka bastade tillsammans. Jag vet, det låter väldigt konstigt men det var faktiskt väldigt kul att träffa kompisar och få tjata lite i bastun 🙂
En annan väldigt positiv grej med nationer är att alla som är där är intresserade av att knyta nya vänskaper. Så att hitta nya kompisar på en nation är hur enkelt som helst och något jag varmt rekommenderar.
Nationer är även något som är relativt unikt för Lund, ytterligare en anledning till att söka sig till Skåne 😉

Intressen:
Alla har ett intresse av något slag och i Lund finns det garanterat många med samma intresse som sig själv. Jag själv har ett stort intresse för aktiesparande och gick med i en organisation som heter Unga Aktiesparare som erbjuder sina medlemmar inspirerande föreläsningar om just aktiesparande. Det var såpass kul att få träffa likasinnade att jag idag sitter med i styrelsen för Unga Aktiesparare i Lund där vi håller olika events.
Rekommenderar varmt att följa sina intressen och ta vara på möjligheterna som finns här i Lund.

Extrajobb:
Ett annat tips på en ännu mer givande studietid är att skaffa sig ett extrajobb. Jag har bland annat detta ni läser nu som extrajobb där jag utöver bloggen åker på mässor, instagrammar etc. Det jag vill ha sagt är att det är väldigt kul att utöver studierna jobba med något man tycker är kul och givande. Jag själv hade svårt för att tala inför grupp men tack vare mitt jobb som studentambassadör har jag haft möjligheten att träna bort detta vilket kommer hjälpa mig otroligt i mitt framtida yrke.

För att sammanfatta så tycker jag det är väldigt viktigt att utöver studierna göra något som man själv tycker är kul och givande, vad det än må vara. Det är extremt skönt med lite omväxlingar i vardagen. Dessutom är det också väldigt bra för en själv och för sitt CV 😉

Vi hörs! /Filiph

En bild på dagens event där vår VD, Tove pratade om fundamental analys och nyckeltal. Riktigt givande 🙂
oktober 9, 2018