Tiden i Lund går fort när man har roligt!

Igår fyllde jag år, och helgen har varit full av firande med släkt och vänner. Det är så härligt att få träffa allihopa samtidigt, det är sällan det blir av nuförtiden. 25 fyllde jag också och det skulle såklart firas stort. Tänker, herregud, det har gått över fem år sedan jag började plugga i Lund – det är ju heeeeelt galet hur fort tiden går! Jag tänker tillbaka på gymnasiet och hur långsamma de tre åren där känns i jämförelse, och hur glad jag är över att jag inte lät mig skrämmas av det faktum att jag hoppade på en så lång utbildning.

För det är verkligen så, tiden går fortare än man tror och vips är det arbetsliv som gäller. Och snart är det vår i Lund igen – en tröstande tanke idag när snöovädret drar in över Skåne. I helgen kunde vi sitta ute och gassa i solen, käka falafel och dricka kaffe, och snart hoppas jag att det blir ”ska jag skippa jackan”-väder, sitta-och-sola-mot-domkyrkan-väder, picnic-i-stadsparken-väder och, låt oss inte förglömma, snart är det ju karneval! Det vet ni väl, att det är karnevalår? Lundakarnevalen som går av stapeln i maj vart fjärde år är ett gigantiskt volontärarrangerat kalas för hela Lund med spex, konserter, mat, knasigheter och ett riktigt häftigt karnevalståg. Kolla in det på Facebook vet jag! Det är dessutom öppet för alla, oavsett om du studerar eller inte – så välkommen då!

Soligt på Stortorget
  Fina Lundagård
Inte var dag man fyller 25!
Såhär kan det se ut på mässorna, här i Örnsköldsvik.

Som ni säkert vet åker vi fortfarande land och rike runt för att prata med er ute på utbildningsmässor. Idag har vi varit på en lokal mässa i Lund, i Sölvesborg (som jag fick skämmas över att jag trodde låg i Skåne…) och i Ängelholm, och imorgon hittar ni oss bland annat på Yllan i Kristianstad och på Samskolan i Göteborg. Ta med er era bästa frågor och nyfikenhet så ses vi där!

Ha det bra så länge!

/ Hanne