Termin 2/3 i Santa Cruz is on

En hel del har hänt sedan jag bloggade sist! Slutet av förra terminen var intensiv med final exams. Så snart tentaveckan var över dock hade jag jullov för första gången på två år. I Lund har jag alltid haft tentor direkt efter jul eftersom höstterminen slutar i mitten av januari.

Jullovet spenderade jag med min ena syster som kom över hit till Californien för att hälsa på. Vi firade julafton i mitt hus med en spansk utbytesstudent och sen roadtrippade vi söderut till Santa Barbara och Los Angeles. Nyår spenderade vi i San Francisco med några vänner som också är på utbyte från Lund. Grymt jullov helt enkelt!

Nu har fyra veckor på min andra termin här sprungit förbi. Från att inte ha läst någon fysik förra terminen läser jag nu två kurser, i Lund läser jag meteorologprogrammet så det är skönt att vara tillbaka i mitt ämne! Tysk litteratur och en service learning course står också på schemat. Den sistnämnda kursen innebär att jag hjälper till på en grundskola fyra timmar i veckan, ett bra sätt att lära mig mer om detta land. Tennis, segling och surfing är också klasser jag tar via universitetet denna termin, gött att få spendera tid utomhus (och få go solbränna på köpet). Med andra ord är det ganska fullt upp, precis så som jag vill ha det, och är van vid att ha det från Lund där det finns minst lika mycket att hitta på!

Lägger in lite bilder på vad jag har hittat på det senaste. Om du är intresserad av att studera utomlands till sommaren eller längre fram, kika in på dessa sidor!

Julbelysning fanns det gott om i jul CIMG6090 Jag och syrran på julaftonCIMG6106 LA by nightCIMG6213 Svensk godis i LA!CIMG6221 Union Square i San FranciscoCIMG6258 LU-studenter i San FranciscoCIMG6263 Under jullovet blev det ganska kallt här men nu är sommarvärmen tillbaka!CIMG6297 Prövade på bergsklättring med universitetes “recreation department”, jag är såld! CIMG6318 (2)

februari 1, 2015

Studentliv Studera utomlands