Statusuppdatering från plugghetsen och survival tips

Då var det min tur att skriva igen, och jag är inte mindre stressad än sist. Hur fantastiskt studentlivet än må vara (topp 4 anledningar ifall du behöver bli övertygad kan du läsa om här) är det viktigt att våga säga att dbildblogg1et faktiskt är
j o b b i g t ibland och låta det vara jobbigt. MEN när plugget ännu en gång lugnar sig undrar man vad det var som var jobbigt. Så är det.

I vilket fall som helst sitter jag här nu efter en hel dag i skolan av grupparbete som avslutades med att vi alla stirrade på varandra. Utan ett ord. Nån gjorde ett fult läte och någon annan skrattade för ingenting (kan ha varit jag).

Jag Tänkte återanknyta till mitt senaste inlägg, om stress! Dessutom kan det vara skönt att veta vad man bör förvänta sig känna under en tentavecka, symptomen har du här. Så…Hur gör jag för att besegra tröttheten, osäkerheten och stressen?
När jag ändå gör listor på vad jag ska plugga o.s.v. kan jag lika väl göra en lista på tips!!

1. Ser till att få normalt med sömn! Visst att man ibland pluggar lite lite senare men att plugga trött (och hela natten), dessutom efter en hel dag i skolan snarare tar bort din kunskap och hjärnan blir förvirrad istället.

2. GÖR PUNKTER, listor, planera! Skriv upp det du har att göra! På nåt sätt blir hjärnan 3000 gånger lugnare.

3 PLUGGA IHOP! För att ju fler kockar desto bättre soppa och det blir roligare. Jag själv pluggar bäst själv men att ta en paus i det och diskutera med vänner lönar sig mer än att låsa in sig totalt i en bunker (vilket jag också har gjort)

4. ÄT. ÄT. Tröstät, energiät, sockerfallsät, stressät, njutät. Alla har något dem helst vräker i sig, vad vräker ni i er? Jag har nog slagit personligt rebildblogg4kord i att kränga ett riskakepaket. Det var en jobbig tenta.

5. TÄNK ATT DET ALLTID LÖSER SIG. För det gör det. Alltid.

Det känns som om mina inlägg ibland handlar om hur jag ska avreagera mig och lugna mig själv men det kanske är bra. För då får ni en inblick i hur det faktiskt är, något ibland. Jag har en del saker på lager att skriva (och som jag vill lägga mer tid på) men om ni har något som är av intresse eller något ni vill höra mer om, skriv en kommentar så kan vi ta upp det ämnet! Bra va?

bildblogg3
riskakor……say no more

OCH! Lunds universitet har snapchat så gå in och följ och se mystories från massa studenter!

Nu ska jag bocka av ytterligare en sak på min lista, kränga lite riskakor kanske, sitta och skratta, titta ut i tomma luften med min fantastiska grupp och tänka att det löser sig. För det gör det ju alltid.

september 30, 2015

Studentliv Studier