Siste april och första maj i Lund

Hej alla glada! Hur har ni firat Valborg? I Lund brukar vi säga “siste april” i stället. 🙂 Varje siste april fylls hela stadsparken av ett folkhav och igår kom omkring 25 000 personer!

Såhär kan det se ut i stadsparken under siste april. Vi var där med vår filt vid 7 på morgonen. Det gäller att vara ute i god tid för att få en bra plats!
Vi hade med oss massor av ballonger och badbollar och en superskön stol som man kunde ligga och chilla i. Folk tar med sig allt möjligt 😉 Efter att ha bott i Lund några år förvånar mig ingenting längre ^^
Under dagen finns det en scen som gästas av olika DJs. I år var det Radio AF som skötte musiken.
Under dagen finns det alltid en scen som gästas av olika DJs. I år var det Radio AF som skötte musiken.
Bleckhornen hade en liten konsert utanför AF Borgen
Bleckhornen, Lunds äldsta studentorkester,  hade en liten konsert utanför AF Borgen, alltid lika trevligt med levande musik! Tyvärr hann jag inte stanna så länge eftersom vi hade bokat biljetter till spexet i borgen.

Stadsparken – kolla på några sekunder från parken

Spex - Djingis Khan
Spex – Djingis Khan, vilket för övrigt är en äldre uppsättning från 50 talet. Det var så roligt att se att det var så många lundastudenter/före detta lundastudenter?!? som kom och kollade, och helt fullsatt var det!

För några dagar sedan bloggade Johannes om spex, läs det om du vill veta mer om själva konceptet! 😉 Jag blev imponerad utav att läsa att det är 100 studenter som står bakom varje spexföreställning.

Jag måste erkänna att den här brasan inte är från i år (fastnade på en fest och inte kunde fota den), men den kan se ut såhär :P
Jag måste erkänna att den här brasan inte är från i år (fastnade på en fest kunde inte fota den), men den kan se ut såhär 😛

Kvällen fortsatte och tog aldrig slut förrän det var gryning! Snipp snapp snut så var den sagan slut.

Lunds gator i skymningen

Ny dag! Första maj.

Sushi-brunch i Botan, äntligen är det Botan-häng väder i Lund!

Det här är ett absolut måste! Första maj sjungs våren in av manskören Lunds Studentsångare på trappan till universitetshuset, mitt i hjärtat av Lundagård.

Studentsångarna sjunger in våren framför universitetshuset.

Lyssna på en bit av Studentsangen här.

Välbesökt som alltid! :)
Välbesökt som alltid! 🙂
Magnolian skymmer lite men..ja...i klippet får ni se dom i närbild! :)
Magnolian skymmer lite men..ja… bara så ni får en överblick hur det ser ut framifrån (nästan). I klippet kan ni se dom i närbild! 🙂

Och med det vill jag önska alla en sprudlande start på en underbar vår och jag hoppas att ni hade en glad Valborg! Vill ni se mer av Lund finns vi på Instagram som “lundsuniversitet” och “lundastudent” på Snapchat!