Sinnebilder av jul i Lund

Hej på er!

Nu är jag nöjd. Musikhjälpen är igång i full rulle med bland annat William Spetz i båset, att gå hem på kvällarna känns inte längre lika trist då man är omringad av julbelysning, julbak, julstök, Nobelmiddagen (studentversion anordnad av Kristin) och massa andra festligheter gör att det sista rycket i skolan känns mer överkomligt.

Do you feel it? Do you feel the christmas spirit? om inte, åk till Lund så kommer du göra det på nolltid. Jag låter bilderna tala för sig själva denna gången.

Historiska muséet bjöd på fantastiska samlingar från stenåldern fram till idag! TIPS att gå dit, finns supermycket att se!
Nedräkning till Musikhjälpen på Stortorget i måndags
Jag har verkligen en förkärlek för skyltfönster. Titta så mysigt St. Jakobs stenungsbageri gjort det i sitt!
Kristin trotsar det kalla vädret och tar cykeln.  Riktig lundabo!
Julbak nr 1
Julbak nr 2 (Skicka hjälp)
Julbak nr 3 fast med alla biomedicinstudenter(jag kommer börja rulla hem till och från skolan hädanefter)
Självklart tog vi hem vinsten för finast pepparkakshus!

Vi avslutar med en bild på framtida nobelpristagare!

Ha det gott, imorgon väntar Luciatåg!

//Liza

december 12, 2018