Sammanfattning av 3 år i Lund!

Terminen lider mot sitt slut och det gör också min tid i Lund!

3 år här har gått så himla fort och herregud vad saker man gjort och lärt sig. Tänkte ägna dagens inlägg till en kort sammanfattning av mina 3 år här. Hoppas det kan ge er lite inspiration kring allt kul och vilka bra möjligheter som finns här!

• Hösten 2017: Jag börjar det internationella kandidatprogrammet i naturgeografi och ekosystemvetenskap. Klasskompisar från hela världen!
    Terminen inleddes med 3 veckors nollning där jag lärde känna mycket folk från de andra utbildningarna på naturvetenskapliga fakulteten.
  • Våren 2018: Fältresa till Öland med klassen! Varmaste veckan i maj och det kändes som sommar!

• Hösten 2018: Jag startar upp och blir ordförande för studentföreningen SWAN- Scientific Women’s Academic Network som främjar för kvinnor inom naturvetenskap. Så himla coolt att starta en egen förening och se den växa från 0-125 medlemmar på bara några månader.
    Är också aktiv som studentrepresentant i styrelsen på min institution där jag från insidan fick lära mig hur man styr forskningsgrupper och driver utbildningsprogram.

• Våren 2019: Börjar jobba som studentambassadör och får åka runt på mässor och träffa alla ER! Riktigt givande och rolig erfarenhet att få dela med sig om något som man gillar så mycket – alltså min studietid i Lund!

• Sommar 2019: Jag åker till Nya Zeeland för en utbytestermin!

• Vinter 2019: Kommer hem från Nya Zeeland efter 6 månader i landet. Hann kombinera nytta med nöje då jag reste runt en hel del och fick även insikt i vad jag vill läsa för master.

• Våren 2020: Fältresa till Uganda med min kurs. Obeskrivligt bra på alla sätt.

• Sommaren 2020 (om två veckor!!): Inlämning av kandidatuppsats och KLAR med mina studier i Lund. Känns galet med himla härligt såklart!!

Jag har ett inlägg kvar att skriva här på bloggen så vi hörs igen om en vecka! Ha en fin helg 😊

/Cecilia

Fältresa till Öland!

This image requires alt text, but the alt text is currently blank. Either add alt text or mark the image as decorative.

maj 21, 2020