Saker att sakna med Lund

Hej från ett soligt Göteborg. Idag så har jag avverkat 6 av 10 veckor av mitt internship på advokatbyrån. Det är lika kul att gå dit varje dag och jag har lärt mig så så mycket vilket jag är väldigt tacksam för. Hoppas att jag kommer känna så även i framtiden när jag jobbar med juridik på heltid. Väldigt glad över att jag tog chansen till att ha en hel praktiktermin – nu är jag 100% säker på att jag valde rätt utbildning. Om man funderar över om det är värt att använda en valfri termin till internship så kan jag varmt rekommendera det!

I veckan fick jag även ett samtal från lundakarnevalen och jag kom med i krögeriet. Oj vad skoj!!! Det kommer minst sagt att bli en fantastisk vår i Lund. Vill du börja plugga i Lund till hösten? Då tycker jag definitivt att ni skall komma ner den 18-20 maj och uppleva karnevalen – det är en perfekt möjlighet att få se Lund från sin bästa sida.

Under dessa veckor som jag inte har bott i Lund så har jag också insett hur mycket jag älskar att vara student och bo i vår underbara lilla mysiga stad. Så här kommer 10 saker som jag saknar med Lundalivet

• Cykla
  • Alla fina byggnader
  • Äta lunch på nation
  • Korridorsfester
  • Sitta i tysta salen på UB
  • Alla gratis luncher man får under lunchevent
  • Lundafalafel!!!
  • Baler och sittningar
  • Alla kompisar i kåren, föreningar och nationer

Nedan bjuder jag på ett axplock av härliga lundabilder att längta till

Förresten – har ni läsare något särskilt önskemål om vad ni vill läsa om?? Har ni någon fråga om internship och hur det fungerar? Tveka inte på att skriva en kommentar!

Kram kristin

februari 23, 2018