Räkmacka in i studentlivet – Studentdjungeln

För några veckor sedan spelade jag och en annan student in tre podcastavsnitt, i vilka vi lyfter fram matnyttig information inför universitetslivet, våra boenderesor och bästa life hacks som framförallt är riktade till dig som ska inta universitetslivet. Vi pratar dessutom om vår resa genom ansökningsprocessen och valet av universitetsutbildning, som varken visade sig vara en spikrak väg för någon av oss. Utöver detta delar vi med oss av våra pinsammaste misstag, anekdoter från våra år i Lund och det livliga studentlivet. Är Lundalivet verkligen så glamoröst som studenterna i Lund verkar påstå?

Är du sugen på att glida in på en räkmacka i studentlivet så rekommenderar jag att ta del av våra bästa tips i podden! 😉 Nedanför följer en länk till podcastavsnitten.

/Isabella

maj 6, 2021

2 comments

1. Erik

Hej! Eftersom ni har så få kommentarer här på studentbloggen vill jag bara uttrycka ett tack för tre bra poddavsnitt! Själv pluggar jag i Lund i hela fyra år men har aldrig kommit in i studentlivet. Därför var det skönt att höra era perspektiv och hur man kan ta en mer aktiv roll för att engagera sig!

2. isabellaa

Hej, vad kul att höra. Tusen tack!

Kommentarsfältet är stängt.