Post tenta

God kväll!

Hoppas ni har haft en fin helg ute i det fina vädret. Själv har jag passat på att njuta ordentligt och tagit helgen ledig från plugg då jag haft en intensiv vecka som avslutades med salstenta i fredags.

Det finns flera olika sätt att genomföra tentor på. Bland de vanligaste är salstentor, hemtentor, muntliga tentor, examinerande seminarier eller grupparbeten. Orden kanske känns främmande men i verkligheten påminner samtliga varianter om de prov eller skolarbeten en fått testa på under gymnasiet.

Vad som dock skiljer sig från gymnasiet är, som i  mitt fall, att jag är helt klar med min kurs nu och alltså kommer sluta läsa den. För min del innebär det att jag inte längre läser två kurser parallellt, utan enbart en kurs framöver, och alltså trappar ner mitt studietempo något.

I förlängningen innebär det lite mer tid till det jag ägnat den här helgen åt, promenera runt i Lund, kika efter vårtecken i Botaniska trädgården, äta falafel på Stortorget och bara njuta av solen!

Så härligt att det finns flera parker att promenera runt i, just idag blev det en tur i Botaniska trädgården!
Vårspaning i Botan, väldigt mysigt med alla blommor som är på väg!

Finns mer än blommor att förundras av i Botaniska, som den här Sfinxen som ursprungligen kommer från Universitetshuset i Lundagård!
Lunch ute i solen på Stortorget, svårt att slita sig härifrån!

Förresten, du missar väl inte att Lunds universitet har öppet hus söndag den 10e mars?  Klicka här för mer information!

Allt gott!

Lina