Om jag inte längre vill plugga på Lunds universitet?

Tjena!

Ja, som rubriken lyder så kan man ibland få den här tanken – tänk om jag inte längre vill plugga på Lunds universitet? Vad gör man i sådan situation? Att plugga på Lund universitet är ju något som de flesta bara drömmer om eller jobbar otroligt hårt för att uppnå, så varför känns det inte som något för mig?

Jo, här är svaret – ibland känner man detta oavsett om har valt rätt ämne eller inte. Det finns liksom inget rätt svar för varför man mår såhär, men det händer och det är viktigt att komma ihåg att det kan hända oss alla, och man inte borde känna någon press eller ångest om.

Jag kom in på det som jag hade sökt på och kunde inte bli mer glad över mitt val, men även jag kände detta några gånger så det är verkligen något som man inte borde må dåligt över.

Händer det att man tänker på detta så kan man alltid prata med en studievägledare, snacka med ens kompisar som har pluggat längre än man själv har, ta en kort paus från plugget och börja igen lite senare, eller kika på andra utbildningar som kanske känns mer lockande. Ibland är det svårt att veta direkt vad det är som får en att känna ångest eller oro, så man måste kolla åt alla håll!

Vill du veta mer om våra utbildningar och liknande så kan du alltid besöka oss på den digitala SACO mässan (1-3 december)!

Har du några frågor kan du alltid ställa dem i kommentarerna eller nå oss på våra sociala medier!

Lycka till!

//Ismar, masterstudent i rättssociolgi