När det inte riktigt blir som en tänkt sig…

Hej!

Hoppas ni haft en härlig påskhelg och fått en chans att vila upp er med god mat och en paus från plugget! Själv har jag haft en skön påskhelg hemhemma, som dessvärre avslutas med ett litet stresspåslag.

En av de största fördelarna med att läsa distanskurser så som jag gör för tillfället, är i mitt tycke friheten att fördela sin tid. Möjligheten att styra sin dag helt och hållet utifrån de egna förutsättningarna till plugg, sociala aktiviteter, jobb med mera. För min del som gillar att planera min tid fungerar det oftast väldigt bra, men ibland händer det att planeringen inte riktigt går ihop, eller blir något överambitiös.

Veckan som gått och veckan som ligger framför oss är lite sådan för min del. Lärdomen jag tar med mig från en veckas dålig planering som tyvärr gör nästa vecka något mer tungrodd än påtänkt blir att försöka vara lite snällare och realistisk mot mig själv angående vad som är rimligt att hinna med, något som jag tyckte var extra svårt när jag började plugga och fortfarande lär mig.

Så den här veckan vill jag mest skicka med alla er (och mig själv) som kämpar med att få ihop studier, häng med kompisar, jobb och annat, att det inte går att planera för precis allt. Ibland blir det inte riktigt som en tänkt sig och då gäller det att försöka vara lite extra snäll mot sig själv och dra lärdom av det istället.

Bild ifrån trädgården hemhemma. Påskhelgens soliga väder gjorde att hela trädgården stod i blom!

Ta hand om er!

Lina