Midsommar – Från skolboken till arbetslivet

En midsommarhälsning från mig och mina klasskompisar!

Hej,

Hoppas allt är bra med er och att ni har njutit av en fin midsommarhelg! Jag firade midsommar med några av mina klasskompisar, det är alltid lika kul att återförenas med klasskompisarna under somrarna. Man blir verkligen som en familj med sina klasskompisar i Lund, så när man väl är ifrån varandra under somrarna så blir det väldigt tomt.

Många undrar hur det är att gå från att studera vid läkarprogrammet till att komma ut i arbetslivet och arbeta som läkare. Under de somrar jag har arbetat har jag upplevt att kunskapen som man får med sig från skolan bygger en stabil bas som gör en väl förberedd för att komma ut i arbetslivet. När man väl kommer ut och arbeta som läkare är det däremot givetvis mycket nytt, då man först ute i arbetslivet får lära sig flera av de praktiska momenten som man ska kunna som läkare, samt om de olika rutinerna som man har på respektive sjukhus. Studieåren för därav med sig värdefulla verktyg som man sedan kan använda sig av när man utövar sitt yrke efter att man tagit examen.

Ha det fint!

Isabella