Livet som student i Lund

Chacha bloggen! (Det är väl så man säger?)

Det här med att blogga kan jag egentligen inte mycket om, men när det kommer till att vara student så har jag 5 års mer eller mindre relevant studentlivserfarenhet och goda kunskaper i både prokrastinering, fikaplanering och riktigt torra skämt som är svåra att förstå.

Men det här inlägget ska inte handla om min dåliga humor utan ska vara en liten presentation om mig och hur det är att vara student i Lund!

Att vara student innebär självklart föreläsningar, seminarier och kurslitteratur, men att vara student i Lund innebär också att man kan bli en del av gemenskapen med 40 000+ andra studenter, både svenska och internationella. Tack vare universitetet så har jag fått många nya vänner, upplevelser och fina minnen, och som ett sätt att presentera mitt liv som student vid Lunds universitet tänkte jag dela med mig av några favoriter här!

Vädret, vandringen och det fina sällskapet när jag, en kursare från Japan och en kursare från Kanada och övernattade på Söderåsen i det lilla vindskyddet på bilden nedanför.

Exkursionen med arkeologi-kursen där vi fick utforska annars låsta vindar och klättra runt inne i kyrktak.

Den här mysiga kvällen i Taipei när jag besökte en vän från mitt kandidatprogram som var på utbyte i Taiwan.

Känslan när vi tog kandidatexamen i Universitetshuset.

Den gången jag läste en kurs på LTH (är annars en samhälls- och humanioratjej) och fick experimentera i klimatkammaren. Det blir kallt om hälarna i -30 grader när skorna är dåligt isolerade.

Sist men verkligen inte minst, en tidig morgon för att se soluppgången utan turister ovanför ett vattenfall på Island. Vännen på bilden läste samma kandidatprogram som jag men kommer från Island. (Hon var också på utbyte i Edinburgh under sin tid som student i Lund, därav den fina tröjan!)

Alla dessa stunder och vänskaper som fyllt mitt liv de senaste åren har jag fått uppleva tack vare att jag är student i Lund. Jag har mött många underbara kursare och lärt mig mycket jag aldrig vetat innan. Vi har alla olika intressen och mål, det går kanske att upptäcka lite av mina i de minnen jag delat, och i Lund finns det något för alla!

Det är därför jag älskar att vara student i Lund.

Nu blev det ju nästan lite känslosamt, men ni vet hur det är när man börjar gå igenom gamla bilder! Huvudpoängen är; Hej! Jag heter Natassjha och ska blogga här under våren. Fråga gärna om det är något ni undrar om livet som student i Lund!

/Natassjha

februari 4, 2019