Jag sprang ett lopp arrangerat av AF bostäder!

För två helger sedan sprang jag AF bostäders ”Marathon Marathon”, vilket är ett lopp på 5 km som sker på hösten! Det innebär att de som bor genom AF bostäder får möjligheten att vara med på ett gratis lopp som arrangeras tillsammans med LUGI motion. Jag har aldrig tidigare varit med, men detta år bestämde jag och min kompis oss för att delta!

AF bostäder är en hyresvärd som har en stor andel av studentbostäderna i Lund! Det finns både korridorrum och lägenheter. De har bland annat ett novischlotteri i början av varje termin där novischer (nya studenter på Lunds universitet) ska kunna få en bättre chans att få ett boende i Lund! Tips är att ställa sig i deras bostadskö så fort du blir antagen till Lunds universitet.

I början av loppet fick vi vars en funktionärströja som var neongul som vi fäste vår nummerlapp på. Jag blev nummer 56 (vilket var viktigt för prislotteriet som skulle ske efter att vi hade sprungit loppet)!

Det var en gemensam uppvärmning cirka 15 minuter innan loppet startade. Klockan 14.00 startade loppet vid AF bostäders boendeområde Marathon (hint: detta är ursprunget till loppnamnet). Vi sprang upp mot Kämnärsrätten (ett annat boendeområde som AF bostäder har), sprang runt området och sedan sprang vi ner till Marathon igen.

Vid mål fanns det gratis vatten, energibars, en gåva med te samt lapp som gav oss 10% rabatt i en specifik mataffär. Det fanns en prisutdelning för bästa utklädnad och ett prislotteri för slumpmässigt valda nummerlappar. Jag eller min kompis vann tyvärr inget pris men vi var glada ändå!

Det var ett väldigt roligt och lättsamt evenemang eftersom det inte fanns någon officiell tidtagning eller press på en viss prestation! I megafonen berättade uppvärmningsledaren att detta var ett ”socialt event” och att det viktigaste var att vi hade kul!

AF bostäder kan emellanåt även arrangera andra typer av aktiviteter såsom loppis och invigning av nya studentbostäder!

Tjolahopp!

/Nicole, psykologstudent