Jag fick alla A i gymnasiet!

Jag slet ut mig i gymnasiet och fick A i alla ämnen.

Hade det kunnat låta om jag inte ljög för er än en gång. Jag fick inte alla A i gymnasiet. Jag kom inte in på mina betyg. Nej, jag skrev högskoleprovet åtminstone 5 gånger och kämpade som bara den. Den stora frågan är ju om jag ångrar det? Verkligen inte. Jag hade väldigt kul i gymnasiet och hittade på massa andra saker. Och nu har jag ju kommit lika långt som mina klasskompisar och mina gymnasiebetyg spelar mer eller mindre INGEN roll.

Varför berättar jag det här för er då? För att jag hoppas att det ska ge er någon sorts lugn. Det är okej att inte var världens bästa elev i gymnasiet, för i slutändan kommer betygen inte betyda något när du väl kommit in på din utbildning.

Jag ber om ursäkt för mitt torra inlägg, jag misstänker att jag inte har tillgång till internet när jag precis kommit till Jordanien och har därför skrivit detta i förväg. Jag lovar att kvalitéten kommer vara bättre på kommande inlägg!!!

/Alexander, student

oktober 7, 2022