Hur ser en helg ut i Lund

Hur ser en helg i Lund ut? Jag tänker ta förr förra helgen som ett exempel på hur en helg i Lund kan se ut. På fredagen började jag starkt med att vara respektive på en sittning med Toddyspexet (som har föreställning nu i helgen), där det serverades utomordentlig mat i form av trerätters, som jag slukade utan att tveka (eller fotografera). Jag var snajsig och hade en svart kostym med kritstreck, blå skjorta och grön slips. Efter mat och dryck var det lite dans tills jag tröttnade och gick hem.

På lördagen var tanken att jag skulle gå och klättra men var tyvärr oförmögen att ta mig till gymmet, så fick bli en längre promenad bara. Vädret var OK, humöret lite bättre. Jag åt lite lunch, läste lite bok och lyckades faktiskt städa lite i lägenheten, något som jag sällan lyckas börja med och nästan aldrig bli klar med. Jag är övertygad om att vuxenlivet består av fyra saker. Tvätta kläder, städa lägenheten, laga middag och hålla rent på diskbänken. Hitintills har jag inte blivit motbevisad…

Mot kvällen hade jag träff med bokklubben som firade 3 år, där vi även då åt trerätters där jag och en kompis stod för förrätten. Även idag hade jag på mig en snygg kostym med kritstreck fast den här var BLÅ! Vi hade lite quiz, valde nästa bok och sen gick jag hem för att gå och lägga mig tidigt eftersom jag skulle jobba dagen därpå.

Söndagen jobbade jag på Öppet hus i AF-borgen i Lund, vilket jag hoppas ni gick på. Här höll jag i en busstur där jag och min kollega Bella försökte visa så mycket som möjligt av Lund, på 45 minuter. Inkluderat i bussturen var där flera roliga (och vissa inte så roliga) anekdoter kring vår tid i Lund.

Sen hade vi studentambassadörer lite AW och sen gick jag hem och tryckte en hel kebabpizza själv. Efter det kollade jag lite TV-serier om svampzombies (som ni säkert kan gissa vad den heter) och somnade tidigt eftersom den här helgen inte lämnade mycket utrymme för att vila upp mig.

Såklart ser inte varje helg ut såhär, då hade jag nog gått under. Detta är dock ett exempel på hur en helg hade kunnat se ut för dig med om du hade valt att plugga i Lund, en av Sveriges bästa studentstäder.

//Alexander, student

mars 27, 2023