Hur är det att plugga i Helsingborg?

Nämen hallå där!

För sex år sedan gjorde en vision board där jag klippte och klistrade in bilder och texter om de drömmar jag ville manifestera. Varje år sedan nian i grundskolan beställde jag hem den senaste katalogen om Lunds universitet, och jag minns hur jag bestämde att jag inte bara ville plugga i Lund, utan även representera universitetet sedan jag höll i 2015 års katalogupplaga för första gången. Och idag är båda drömmarna inslagna!

Som studentambassadör får man chansen att göra så otroligt många roliga grejer, och under dagen till ära fick jag bland annat chansen att medverka på liveinspelningen av öppet hus på Campus Helsingborg.

Collage på bilder från liveinspelningen för digitalt Öppet Hus för Campus Helsingborg

Jag vet att väldigt många kan vara lite förvirrade och frågvisa om Campus Helsingborg och ifall det skiljer sig från Lunds universitet – precis som jag var. Du kanske undrar vilka program som erbjuds där, hur det är att plugga där, om man kan bo i Lund även om programmet man är intresserad av undervisas i Helsingborg eller hur studentlivet är i Sundets pärla – mitt favoritnamn för Helsingborg! Till din hjälp kan jag därför starkt tipsa dig om att kika in inspelningen av dagens öppet hus här nedan (där alla de frågorna besvaras)!

Skulle du ha några allmänna eller specifika frågor som rör Campus Helsingborg är du alltid välkommen att höra av dig till mig, mina kompisar och SYV. För du vet väl att du alltid kan ta kontakt med Lunds universitets studievägledare även om du inte är en student där?

Vi ses i videon! ✨

/Märtha Sandin Värn, Kandidatstudent i Strategisk kommunikation