Höstterminens sista men årets första

Hej igen allihopa. Dags för årets första blogginlägg! Jag hoppas att ni alla haft en trevlig jul, samt nyår och går in i det nya året med ambition och glädje inför nya utmaningar.

Jag spenderade julen i Lund för första gången, (kan ju inte lämna min häst som också bor här). Så min kära familj kom hit ner och firade istället. Blev en toppen-jul! Men bland glögg och tomtar så påbörjade jag också  mitt tentaplugg. Jag var rätt så ensam på IKDC i juldagarna. Men för varje dag tidigare man börjar – ju mindre tentaångest när nerräkningen inför tentan börjat!

I onsdags så satt jag på Victoriastadion ännu en gång med sportlunch, vattenflaska, banan & macka på bänken. Och givetvis min kompis lagboken med många flikar och överstrykningar. Mellan kl 14-19 skrevs 15hp för HT16 av och förhoppningsvis är företagsjuridik 1 aka “HARA18” avklarad.

Dessa veckor är sk. “omtentaveckor” och på många utbildningar utnyttjas årets första veckor för att ta ikapp de tentor man missat. Skönt att kunna vara ikapp till nya terminen!

Knäppte den här bilden 5 min innan skrivningen började. Oerhört mycket fokus, nervositet och kämparglöd på samma plats. Skräckblandad förtjusning brukar många beskriva det som. Själv så gillar jag det. Det att fantastiskt att se sig om och vara omringad av så mycket kunskap och ambitioner som skrivs ner på papper som “upp till bevis”!

Nu väntar nya utmaningar under vårterminen 2017 – Immaterialrätt!!

Och givetvis ett par hästbilder från ett snöigt Lund 🙂

/Kristin