Hejdå Lund! – en sammanfattning av mitt studentliv i Lund.

Idag är min kandidatuppsats inlämnad. Äntligen!

Efter många om och men och efter timmars slitande är jag äntligen färdig, och det ska jag faktiskt fira med att städa mitt rum inför flytt.

Jag ska nämligen ta ett studieuppehåll i en termin då jag gärna vill jobba lite för att spara ihop till att resa runt i Asien efter mitt utbyte på vårterminen i Seoul, Sydkorea. Det tycker jag är förtjänat efter 3 intensiva, men förstås lärorika, studieår. Eftersom jag inte tog ett sabbatsår efter gymnasiet, känner jag att detta får bli min lilla sabbatstermin.

Fastän jag är oerhört taggad på vad som kommer, är jag fortfarande lite vemodig avseende flytten. Lund har varit, och fortsätter att vara, en otroligt mysig stad som jag verkligen utvecklats ofantligt mycket i. Därutöver tycker jag det är läskigt hur fort tiden har gått, och jag har därför tänkt att jag kan redogöra för det jag uppskattar från mina år i Lund:

Sittningar:

Vintern i Lund:

Köpenhamn och festivaler:

Med det sagt vill jag tacka för mig, och lämnar gärna detta blogginlägg med ett citat jag nyligen hittade!

Let everything happen to you
Beauty and terror
Just keep going