Halva terminen kvar och så mycket att se fram emot!

Hej allesammans!

I mitt förra inlägg så efterfrågade jag vart våren har tagit vägen. Skulle fortfarande inte säga att våren är här på riktigt men förhoppningsvis dröjer det inte länge till. Vid starten på denna veckan så var det dags att inleda period 2 av denna terminen. Detta innebär att det är 10 veckor kvar till att sommarlovet är här. Och det är så mycket saker som kommer hända under dessa 10 veckor.

Under resterande del av denna termin så kommer jag läsa Handelsrätt, en kurs som ges inom både program såväl som fristående. Det har förvisso bara gått två föreläsningar men det känns verkligen som detta ämne är intressant. Det är väldigt mycket saker som man tar för givet på ett visst sätt och egentligen bara antar att det är så. Men som vår föreläsare väldigt noga påpekade så är ofta juridiken involverad i många avseenden.

Visste ni att vem som helst har rätt att trycka upp lagböcker och sälja dem?

I helgen som gick var det Öppet hus och det var verkligen kul att se så många komma och besöka oss i Lund. Ofta ute på mässor får vi studenter frågor om varför man ska välja att plugga i Lund. Samtidigt som vi vill ge en rättvis beskrivning är det inte lätt att låta bli att vara partisk. Därför är det bästa möjliga att ni kommer hit för att dels få svar på era frågor gällande utbildning men också för att se Lund. Det är en investering som ni gör i er själva!

En kväll att minnas!

Förutom att det var öppet hus så var det också startskottet på Karnevalen som äger rum 18-20 maj. Det var nämligen Karnevelj då 3000 involverade karnevalister fick se både show och tagga till årets Karneval. Det var verkligen superkul!

Jag märker att jag fortsätter skriva inlägg som egentligen inte handlar om något särskilt, utan bara om hur underbart Lund är och vad som händer i mitt liv. Skulle det vara så att ni har frågor som berör antingen Politicies Kandidatprogram eller Ekonomie Kandidatprogrammet besvarar jag mer än gärna dem.

Förhoppningvis kommer våren och solen snart så vi kan ut och njuta mer i den.

Ha det gott!

/ Adam