Hålla motivationen uppe i mörka tider

Här absorberar vi dagsljus 😉
Baksäsong!
Höstpromenad

Hej,

Nu börjar vi gå mot mörkare tider. Både mörkret och kylan har blivit mer påtaglig under den senaste tiden. Jag brukar ofta känna att det känns svårare att motiverar sig till att plugga & träna under de mörka perioderna under året. Så hur gör man för att hålla motivationen uppe?

Jag försöker först och främst att utnyttja de timmarna under dagen då det är ljust, både till att röra mig ute men också enbart genom att sätta mig vid fönstret när jag pluggar dagtid!

Dessutom tycker jag att det är extra viktigt att hitta på roliga aktiviteter och åka på mysiga utflykter under dessa mörka perioder på året.

Mörkret har givetvis sina fördelar också, jag tycker exempelvis att det är mysigare att baka och pyssla i köket när det är lite kallare ute. Snart får man ju till och med dra igång med julbaket 😉

/Isabella

november 5, 2020