God Jul från Lund (som jag nu överger ett par veckor)

Nu lite julledigt
I fredags var sista schemalagda skoldagen för mig för 2016. Den bjöd på tenta. Hade inte riktigt den där äkta tentaångesten den här gången eftersom det för första gången (för mig i alla fall) var en frivillig tenta. En tenta om man ville ha en chans att få högre betyg. Eftersom man inte kunde skriva ner sig hur illa det än gick på tentan var det lika bra att chansa tänkte jag och dom flesta andra i klassen. Hur det gick är fortfarande ett stort mysterium.  Läraren kan ju också få lite jullov så resultatet kommer nog efter jullovet.

Allmänbildande extrajobb i juletid
Sen dess har jag passat på att jobba lite extra, det tycker alltid plånboken är trevligt. Oändligt antal julkort skulle sorteras på postens terminal i Malmö och vi var många studenter som fick chansen att jobba extra. Helt ärligt ett av de mest allmänbildade jobb jag har varit med om eftersom jag aldrig hunnit med så många P3 Dokumentär innan på så kort tid. Dessutom kan jag rabbla postnummer i sömnen, kan ju också vara bra att ha koll på. 😉

När jag inte har jobbat har jag bland annat gjort följande:

20161222_153551
Ett av mina bättre blocket-fynd genom åren har fått jobba lite. Här är det vörtbröd på gång.
20161222_123619
Tagit en promenad förbi AFB´s spännande projekt på Kämnärs. Kanske är det här du ska bo i framtiden? Här ska nämligen bli 1500 nya studentbostäder med första inflyttning hösten 2018, håll ut!
20161223_124554_002
Ännu en bild från projektet. I bakgrunden skymtar de hus på Kämnärs som får stå kvar.

Jullov, med ett visst inslag av plugg…
Nu väntar några veckor på vift. Julfirande i Småland hos sambons familj, därefter nyårsfirande med skidåkning i norska Skeikampen med ett gäng kompisar och därefter julfirande nummer 2 med min familj i Karlskrona.  Och någonstans mitt i allt där här ska jag skriva en uppsats som ska lämnas in i början på januari. Det här med att höstterminen går in i halva januari, det kan man ju ha delade meningar om… 😉

Hur som helst. Nu är lilla bilen proppfull med julklappar, skidpackning, mat, en sambo och gud vet vad. Tur vi har snälla kompisar som passar lägenheten i Lund så länge.

En riktigt God Jul och Gott Nytt År från mig. Vi hörs nästa år. 🙂

//Susanne

PS. Igår kom antagningsbesked nummer 2 för vårterminen. Kom du in?

2 comments

1. susanned

Hej Ludwig. Det är bara “Sockerbits-husen” som rivits, resten av Kämnärs står kvar. Och jag tror att det var rätt nödvändigt, när dom byggdes 1966 var tanken att dom bara skulle stå där tillfälligt under en kortare tid. Den tillfälliga tiden blev 50 år…. 😉 Det kommer säkert bli mycket mycket finare och moderna och dessutom nästan dubbelt så många lägenheter när bygget är färdigt. Jag har tyvärr ingen aning om vad hyran kommer landa på. Du kan läsa lite mer om projektet på: https://www.afbostader.se/projekt/kamnarsratten-nybyggnation/ om du är intresserad. Där står också kontaktuppgifter om du har fler frågor om bygget.
    Ha en fin dag!
    //Susanne

2. Ludwig Aronsson

Tråkigt att de rivit gamla kämnärs men det var väl nödvändigt antar jag! Bliir en hel del lägenheter av det. Vad tror du hyran blir? Många nya lägenheter får ju oftast en rätt hög hyra, även studentlägenheter och det är ju lite surt.

Kommentarsfältet är stängt.