Fem år som student på Lunds universitet

Mitt sista inlägg som student

För fem år sedan satt jag och var nervös över ifall jag skulle komma in på min utbildning på Lunds universitet eller inte. Nu fem år senare sitter jag här med ett färdigskrivet examensarbete och är mer eller mindre klar med min utbildning. Jag kan knappt förstå att det redan har gått fem år. Det är så mycket som har hänt under de åren.

Och det här är bara en bråkdel utav det som har hänt, men det skulle ta alldeles för lång tid att rabbla upp allt jag har gjort. Det tråkiga med att mina fem år på universitetet snart är över är att det här blir mitt sista inlägg här på Lundastudent. Om man inte är student längre blir det lite svårt att skriva för en studentblogg, eller hur?

Det hela är rätt sjukt när jag tänker på det. Om mindre än två veckor kommer jag inte ha något kvar att göra i skolan och då bara vänta på att mitt examensbevis ska dimpa ner i brevlådan. Något jag har spenderat otroligt mycket tid och energi till att sträva efter som nu helt plötsligt blir verklighet.

Så vad kommer då hända i framtiden för mig? Jo, jag ska skaffa ett jobb och jag kommer behöva flytta ytterligare igen. Som tur är har AFB som policy att man får bo kvar i sin studentlägenhet i ett halvår efter att man har tagit sin examen. På den tiden hinner jag helt klart hitta ett jobb och boende.

Det här var alltså det sista från mig. Jag går in i vuxenlivet och lämnar mig plats åt er i studentlivet, så att ni också kan få ha fem underbara år här i Lund. Ni kommer att trivas här något alldeles förträffligt ska ni se.

maj 26, 2015