Det var en gång en Lundakarneval…

Hej på er i karnevalsyran!

Sedan Alvas inlägg igår vet ni allt ni behöver veta om Lundakarnevalen, och jag tänkte därför ta tillfället i akt att berätta om en Lundakarneval som har varit av alldeles särskild betydelse för mig: nämligen Dubbelmoralkarnevalen 1990.

Varför just denna undrar ni? Det är ju trettiotvå år sedan? Är inte Elsa född 1996? Det stämmer mycket väl, men faktum är att jag inte hade fötts en grå kväll i november 1996 om det inte vore för Lundakarnevalen 1990, för då träffades mina föräldrar!

Precis som med mycket annat under studentåren är Lundakarnvalen en period i livet när människor träffar nya personer, knyter vänskapsband och kanske till och med blir kär i någon. Så var det för min mamma och pappa. Deras historia började under Lundakvarnevalen, och sex år senare föddes jag!

Njut av karnevalshelgen, kanske träffar just du din stora kärlek!

/Elsa, student

maj 18, 2022