Det finns så mycket annat än bara plugg!

Hej igen bloggen.

Hoppas allt är super med er!

Här på bloggen pratar vi ofta om studier, vad man kan studera, hur man studerar osv. Vi pratar sällan om vilka möjligheter som finns utanför studierna. Det tänkte jag dock prata om idag!!!

I Lund finns det hur mycket som helst att göra och engagera sig i utanför studierna. Jag tänkte nedan prata lite om det jag har engagerat mig i samt nämna lite annat som man också kan göra!

Under mina första terminer i Lund var jag väldigt aktiv på Göteborgs nation. Jag jobbade bland annat i baren på nattklubben och under valborgsfirandet. Det var verkligen superkul! För det får man gå på sittningar gratis och olika typer av “tackresor”,  vilket innebär att alla som har engagerat sig ideellt i nationen får hänga på gratis. Detta var nog en av de roligaste sakerna jag har gjort i Lund. Det är ett ypperligt tillfälle att träffa en massa nya människor. Rekommenderas verkligen!

Jag är för tillfället engagerad i Unga aktiesparare här i Lund. Vi erbjuder  en plattform för unga som intresserar sig i sparande. Vi håller olika föreläsningar, seminarier och infoträffar där våra medlemmar kan snacka sparande!

Utöver det jag nämnde finns det andra saker man kan engagera sig i som till exempel spex, körer, fotbollslag etc. Det finns verkligen något för alla, oavsett intresse!

Peter från KPMG kom förbi och föreläste för Unga aktiesparare om årsredovisningar. Intressant!

Tack för mig!

Vi hörs!