Det bäst-bästa med Lund

Glad fredag på er alla! Nu checkar jag ut från min jobbvecka på praktiken och ser fram emot helg! Dagen idag har bjudit på lunch i solen och strosande på Lunds “street food market”, jobbmöten med spännande projekt och så en kick-off med lundaekonomerna följt av middag och sittning. Men även jag tänkte avsluta veckan med att berätta för er varför jag älskar Lund så mycket.

• Kullerstensgator! Känslan av att cykla ner mot en grillfest en sommarkväll på gator kantade av stockrosor, gulliga skånehus och på kullersten. Få saker har högre mysfaktor! Mäktig känsla att promenixa längs samma gator som studenter gjort i 350år, på dessa kullerstensgator har oändlig historia skrivits!

• Ständigt utbud av evenemang! Det händer alltid något skoj. Spex, baler, sittningar, arbetsmarknadsdagar, resor, maskerader, kårmästerskap, matupplevelser, idrottstävlingar, casetävlingar, företagsbesök, seminarium,

• Lund ger dig verktygen för att bygga din dröm. Har du en dröm? En vision om vad du vill göra i framtiden? Isåfall är Lund helt rätt. Här finns rätt utbildning, kontakter och möjligheter! Kanske är det här du träffar din framtida business partner?

• Studentikos miljö! Kombinationen av högtidsklädda studenter, spexiga ingenjörer i overall och nolleklädda novischer i tigerdräkter bidrar till att varje dag är en minst sagt härlig syn. Lund kan nog vara den enda staden där man kan titta ut från fönstret och se en tjej i balklänning och medaljer samtidigt som det går en annan student utklädd till pirat på väg till en fulsittning.

• Ideella engagemang. Av alla de fantastiska bästisar jag träffat här i Lund så härstammar de flesta vänskaperna från möten vid föreningar, kårer och nation. Att engagera sig i studentlivet skapar många fina relationer och genererar massor av underbara vänner. Utbudet av studentföreningar är fenomenalt så varesig om du gillar vinprovning eller extremsport så finns det en förening för dig!

• Gemenskapen! Vi lundastudenter är ett stolt gäng och likaså alla gamla alumner. Det innebär att var du än i världen möter en gammal lundastudent så kommer ni garanterat ha massor att prata om. Alla som pluggat i Lund känner någon slags gemenskap och kontakt vilket jag tycker är himla fint. Med Lunds Universitets sigill i examensbeviset så får du helt enkelt 350 årgångar av alumner att bygga nätverk med.
  • Studenter på bal. Fotograferade utanför universitetshuset likt så många studenter gjort under alla dessa år.
    Också utanför universitetshuset, fast utan högtidsdräkt och med juridisk kurslitteratur i handen.

Nöter kurslitteratur med en examen med Lunds sigill i sikte. Här med en god vän – studier blir så mycket lättare och roligare med en bra kompis vid sidan!
april 6, 2018