Blir man inte trött på att studera?

Hej alla,

Som jag nämnde i förra inlägget är tanken att jag ska läsa vidare efter min examen. Som ni säkert kommer ihåg har jag läst klart mitt program. Nu kanske ni undrar varför jag vill läsa ännu mer? Är du inte trött på studerandet etc?
Läs vidare för att se svaret! 😉

För det första tycker jag det är väldigt kul att studera i Lund. Även fast jag har studerat i tre år känns det fortfarande som att jag inte hunnit uppleva allt Lund har att erbjuda. Att studera vidare ger mig möjligheten att försöka hinna med allt jag ännu inte hunnit göra. Jag har till exempel inte hunnit delta i tandemstafetten ännu vilket jag hoppas få möjligheten att göra! 😉

Kurserna som erbjuds vid Lunds universitet håller väldigt hög klass. När det erbjuds så pass bra kurser som jag har möjlighet att närvara på känns det lite onödigt att inte ta den möjligheten. Att utbildningen dessutom är kostnadsfri gör valet ännu lättare!

Dessa kurser gör förhoppningsvis min profil lite vassare än andras när jag senare ska söka anställning. Förutom min ökade kunskap hoppas jag även att arbetsgivaren ska notera mitt intresse till fortsatt lärande.

Hoppas mitt val att studera blev lite tydligare. Jag hoppas även att ni blir inspirerade till fortsatta studier.

Vi hörs igen senare i sommar!
/Filiph

juni 28, 2019