Blir inte alltid som man tänkt sig

Hej på er,

Var några veckor sedan som jag kikade in här nu, men det har haft sina anledningar. En vecka in på utbytesterminen i Italien blev jag akut sjuk och fick flyga hem till Sverige och spendera ett dygn på akuten i Lund. Därav så är jag åter i Skåne med vila på schemat och inställt utbyte. Himla trist men hälsan får ju givetvis gå först. Plugga utomlands kan man göra en annan gång men man har bara en kropp att ta hand om.

Lyckligtvis så har jag en fantastisk studievägledare att vända mig till och det går att snickra ihop min termin & kommande examen trots detta lilla sjukavbrott.

Så nu har jag lite rehab och en paus från plugg & jobb. Denna veckan passar jag även en gosig vovve så min vardag här i Lund är mycket vila, promenader, läsa böcker och kolla på spännande dokumentärer. Uppskattar verkligen att få strosa runt i Lund (utan att stressa mot föreläsning) och få njuta av hösten. Blir även en del dagsutflykter runt om i Skåne, det finns ju alltid något nytt att upptäcka här.

Tips på saker att hitta på om du har ledig tid i Lund

• Låna böcker på bibblan – gratis & hög mysfaktor
  • Promenera i Botan & kolla in vaktlarna i växthuset
  • Gå på spex
  • Besök närliggande slott & sevärdheter
  • Kolla in loppisen på södra esplanaden
  • Baka bullar med en kompis
  • Besök de evenemang som LU anordnar så som professorsinstallation
  • Kolla in alla vintagebutiker med gamla böcker

Kommande 2 veckor postar jag också på LU:s instagram, kika gärna in & lämna en lajk/kommentar vettja! @Lundsuniversitet heter vi på insta!

Traditionsenligt kommer här ett lass med bilder

Min gosiga kompis som förgyller min vardag mitt i sjukdomseländet
Härlig vy till morgontet. Allahelgonakyrkan faller ofta i glömska pga domkyrkan men den är också väldigt tjusig!
Ett stycke bästis som numera har tagit examen & jobbar men lyckligtvis bor kvar i Lund
Här spenderar jag många timmar. Snittar 1-2 böcker om dagen nu när jag är sjuk…
Förra veckan besökte jag min storebrors evenemang som han ordnade med ua. Unga aktiesparare håller ofta föreläsningar & workshops på EC
Brunch hos medicinska föreningen. (Måste lära mig att fota INNAN jag börjat äta hehe)
Besök i Kivik för att gå på marknad och se den berömda äppletavlan!
Höstpromenix
oktober 15, 2018