Att återhämta sig efter en Lundahelg™

Ponera det här:
Du har precis spenderat en helg där du gjort något jättekul, typ ett evenemang som bara händer vart fjärde år. En karneval kanske? En lundakarneval? Ja, inte vet jag… Nu vaknar du dagen därpå och har lite ångest för att det är mitt i en tentavecka och du har en inlämning att göra. Du behöver återhämta dig och det är snabbt!

Steg 1: 2 vätskeersättning i ett glas vatten (detta är inte medicinsk rådgivning)
Steg 2: Ta en kall dusch
Steg 3: Drick en kopp kaffe
Steg 4: Ta en promenad i den friska luften
Steg 5: Gör det du ska göra under dagen, såsom plugg eller skriva uppgift
Steg 6: Den här är viktigast!!! Gå och lägg dig riktigt tidigt den här kvällen. Typ 20? För att vara helt återställd nästa dag

Okej, så jag har ingen mirakelkur… Återhämtningen kräver tid, särskilt efter en hel helg. Men det är okej. Jag brukar tänka att om det är en dag som skiljer mig från att klara tentan, så kanske det inte var menat att jag skulle klara den till att börja med.

Jag, på måndagen —>
/Alexander, student