Ännu mer sol och ännu mer valborg

Det var ett tag sedan jag bloggade nu, och vet ni vad, det är fortfarande fint väder!? Kan liksom inte sluta tjata om det! En sak som jag tycker kan läggas till på Lejlas topplista på anledningar till varför man ska plugga är att man kan vara ute i solen precis när man vill (okej nästan när man vill). Till skillnad från de som kanske måste sitta inne på kontoret, eller kassan, eller lagret eller någon annanstans inomhus och arbeta kan man som student bara bära med sig alla böcker, datorer och artiklar ut i solen. Vilket vi gör. Typ så fort minsta lilla solstråle tittar fram. Man måste ju passa på! I alla fall, ska sluta tjata om vädret nu jag lovar.

Artikelläsning i solen på innergården
Fina fina Lund

Precis som Omar skrev om i inlägget nedan så är det snart dags för valborgsfirande här i Lund. Hur brukar ni fira valborg? Här i Lund älskar vi ju traditioner, och firande! Därför firar man inte bara den siste april utan förlänger själva firandet till flera dagar. Vad jag vet så finns det bland annat kvalborg, valborg, finalborg och katastrofalborg. Har jag missat någon dag? Det har jag säkert….

IMG_5129Är det någon av er som ska fira valborg i Lund för första gången? Som Omar skrev så kommer ni säkerligen att få höra mer om valborgsfirandet i veckan och kanske även få en liten live-uppdatering från den stora picknicken i Stadsparken. (Hoppas det blir fint väder 🙂 )