Ännu mer möjligheter i Lund!

eee1
Öppningen av eee-dagarna!

HEJ på er! WOW vilka grymma och intressanta inlägg de andra bloggarna har skrivit här i veckorna! Jag som redan är en lundastudent sedan 2013 blir ännu mer kär i Lund av att läsa inläggen!

Många av de senaste inläggen har handlat om diverse aktiviteter som man kan göra i Lund! Allt från nationsliv och andra aktiviteter till olika event man kan attenda (som det här) Det känns som om det enda som sätter stopp är fantasin!

Jag tänkte därför att jag att ville fortsätta på aktivitetsspåret då Ekonomerna höll i sin årliga arbetsmässa, eee-dagarna under Onsdag och Torsdag! Detta är ett event med otroligt många företag som står i sina montrar och redo att träffa oss (Likt mig som ambassadör som står och vill träffa er när jag själv står i en monter för Lunds universitet).

EEE-dagarna är nordens största karriärsmässa för ekonomi och IT och hade i år 72 utställande entusiastiska företag! Det är en projektgrupp inom Lundaekonomerna som är drivna, engagerade som sätter upp detta fantastiska event! Bortsett från dessa 72 företag så blir man som student erbjuden att gå på intervjuer och karriärsamtal med företagen, en massa inspirationsföreläsningar med stora talare samt en student-lounge och tävlingar, goodie-bags och events EFTER mässan, även kallat Pytten.
Mässan passar alla, oavsett vilken termin man är på.

eee2
En av föreläsningarna jag gick på! Väldigt inspirerande!
eee3
Goodiebag!

I år fick jag själv äran att vara med på en frukost och mingel/speed-dating med ett företag jag är intresserad av.

eee4
Ibland behöver man en ordentlig paus! Tur att ett ordentligt photo-booth fanns på plats!

Det jag vill ha sagt egentligen är att du som student på Lunds universitet får mycket stöd av den fakultet du är medlem i. De som pluggar på LTH har också stora karriärmässor med relevanta arbetsgivare, likt alla andra institutioner. Detta är en unik chans och trygghet för oss studenter att vi vet att 72 (!!!) företag kommer hit till oss för att de vill lära känna oss och vill att vi jobbar hos just dem. Vi får helt enkelt veta att vi är eftertraktade! – Varför mitt val att bli student vid Lunds universitet grundades mycket i det här.

Tanken är lugnande och inspirerande: Att jag själv vet att jag och min framtida arbetsgivare möts halvvägs istället för att jag själv ska behöva jaga, även när framtiden kring att skaffa jobb ibland känns oviss och ibland stressande.

februari 27, 2016