Uppsats upp över mina öron

Det här är lite pinsamt. Eller väldigt pinsamt. Jag har glömt att blogga TVÅ (!!!) gånger i rad. Och om det nån gång har funnits nåt som heter ”bra ursäkter” så är mina totalt slut. Min dåliga ursäkt däremot stavas U-P-P-S-A-T-S. Förstår ibland inte hur jag ska hinna få ihop mina spridda skurar till anteckningar till en vettig sammanhängande text. Vilken tur att jag har hela fem dagar kvar till min inlämning. WHAT??? Sa jag FEM DAGAR??? Jag hade behövt fem veckor till.

En helt vanlig uppsats-dag
Hur som helst. Det gäller bara att logga ut från livet en stund så ska det nog gå bra. Tack och lov är hela klassen lite lagom stressade så vi kan åtminstone vara det tillsammans där vi sitter i skolans bibliotek om dagarna. En dag med uppsatsskrivande kan för övrigt se ut så här:

Läsa. Dricka kaffe. Skriva några ord. Dricka kaffe. Fatta ingenting. Dricka kaffe. Skriv några ord till. Va, är kaffet redan slut?

Och det här är bara hur dagen ser ut innan lunch… Kan man koffein intravenöst?

När allt annat känns “viktigare”
Känner igen mej väldigt mycket i det Viktor skrev om, det här med att när man borde plugga finns det så mycket annat som helt plötsligt känns så mycket roligare och framför allt viktigare.  Idag, en dag som jag givetvis borde spendera på uppsatsskrivande, har följande aktiviteter prioriterats som viktigare:

Cykling!

58
Taggad tjej och fint väder resulterade i en fin cykelrunda norr om Lund.

Brödbak!

57
Mmm vad gott det luktar med nybakat bröd. Baka är faktiskt alltid viktigare än att skriva uppsats….har jag hört….

Växtkärlek!

59
Mina balkongprojekt kräver lite kärlek och ompyssling emellanåt. Lovar att säga till när jag är självförsörjande 😉

Men okej. Nu ska jag återgå till det jag borde göra. Det ser istället ut så här:

54

Ha en fin helg allihopa!!
//Susanne

Ps. Ska försöka komma ihåg att blogga nästa gång det är min tur.

maj 14, 2016