TGIF – Thank god it’s friday!

Hoppas allt är bra med er och att ni inte gått och blivit förkylda (som jag). Jag sitter i skrivande stund på min praktikplats, men ska snart ta tåget mot Sölvesborg för att fira fredag. Jag är ju nämligen en pendlare som det så fint kallas, och jag pendlar hela vägen till- och från Sölvesborg. Om det är jobbigt? Nej, åh nej – jobbigt är det minsann inte! Tågen har än så länge gått som de ska, och antingen sover jag hela vägen, eller så passar jag på att jobba lite. Det tar trots allt ändå 1 timme från Sölvesborg till Lund, så jag hinner få en del gjort.

På praktiken är det just nu fullt upp med planering inför inspirationsdagarna som är mitt ”huvudprojekt”. Inspirationsdagarna är den 7e och 8e november, och då kommer flera tusen elever från olika gymnasieskolor och besöker universitetet. Det är första gången jag får projektleda ett HELT projekt – så det är superspännande! Teorin som jag studerat under utbildningen går ju på olika sätt hand i hand med de praktiska uppgifterna jag får göra på praktikplatsen. Så har ni möjlighet att göra praktik – DO IT!

Förresten så kommer det komma upp massa bra och roliga saker på universitetets instagram-konto @Lundsuniversitet nästa vecka – så in och följ! Well, well … Klockan tickar och en höstig tacokväll med vännerna väntar. Hoppas ni får en fantastisk fredag allihop!

/Andrea

oktober 6, 2017