Terminens mål för att komma i mål!

bild4.0
Ett välkomnande Lund!

Just nu befinner jag mig på min examenstermin och har alltså 30 HP kvar på min kandidat!(!!!!!) vilket innebär att jag snart är i mål. Det känns overkligt och samtidigt som jag erkänner att jag varit lite trött på höstterminen så är jag fruktansvärt taggad på att få avancera lite och känna att det jag lärt mig under mina år kommer till sin rätt denna sista termin!

Även om jag själv inte är ett stort fan av nyårslöften som ändå ofta går i stöpet av någon anledning, så tycker jag att mål när som på året är fantastiska att sträva efter, om än så de pyttesmå. Sedan passar det sig nog väldigt väl i början av en termin att sätta dessa mål, och det råkar ju vara efter nyår också. Jag antar att det blir nyårslöften trots allt?

I vilket fall som helst tänkte jag dela med mig av några av mina mål den här terminen för att just komma i mål. Vad är era mål?

•  Tro mer på mig själv- Jag har en tendens att tro att hur mycket jag än har pluggat och mer eller mindre fattar allt av det som ska komma på tentan att det kommer gå åt skogen ändå.
  • Våga chilla mer- Missförstå mig rätt men att ta det lugnt
    bild4
    Multitasking: Plugg och blogg…

riktigt när jag inte pluggar. Det lönar ju sig inte att ha pluggångest när en ändå bestämt sig för att inte plugga.

• Träna fast jag har tentavecka- om än så bara två gånger. Jag som annars tränar intensivt fem gånger i veckan dessutom…JAG VET och instämmer helt dessutom att det är gynnsamt för hjärnan, humöret, inlärningen att träna men ändå så sitter jag där inlåst i min bunker under en tentavecka.
  • Acceptera “misslyckanden bättre”- Det är okej att inte alltid lyckas 110%. 30 procent är också bra.
  • Göra mer roliga studentgrejer! JA, jag vill typ göra allt och lite till. Det är ett privilegium att få plugga i Lund och vara en del av allt som finns här för studenter!
  • Vara sååå fokuserad när jag väl pluggar- d.v.s. mindre instagram och FB OCH snapchat tid när jag pluggar. Men ändå såklart få snappa…..

Det här var lite av mina mål jag kan komma på nu på rak arm!
Jag ska följa min mål för att komma i mål!

januari 20, 2016