Temaveckor på bloggen – en students vardag i bilder

Många av er som funderar på att studera vidare kanske känner sig lika vilsna som jag var innan jag till slut valde vad jag ville plugga och inte minst var jag ville plugga. Universitetshemsidor är informativa, men helt ärligt tyckte jag att de var rätt tråkiga och de gav inte alls den information som jag var ute efter när jag skulle välja utbildning och studieort. Jag ville ha något konkret som visade hur det är att vara student.

Med höstens mässor runt hörnet kör vi därför igång två temaveckor här på bloggen. Temat är “Student vid Lunds universitet – min vardag i bilder”. Under temaveckorna kommer ni kunna följa olika studenter som läser olika utbildningar vid olika fakulteter. Ni kommer även få en inblick i vad som kan hända efter examen. Tanken är att försöka skildra verkligheten för en student/alumn vid Lunds universitet och ge en mer konkret och roligare bild av vad studierna här innebär. Förhoppningsvis kan detta leda till att just ni väljer Lunds universitet som förstahandsval.

forstahandsvalet

Så följ med under de här veckorna och bli inspirerade! Vill ni veta något mer om hur det är att plugga i Lund?  Kom och träffa oss studenter på mässor i höst! Ni kommer hitta oss på Kunskap- och Framtidsmässan i Göteborg (19-21 november) och SACO-mässorna i Malmö (26 november) och Stockholm (2-4 december).

Ni har väl inte missat att vi också finns på Snapchat under användarnamnet “lundastudent”? Lägg till oss med användarnamn eller ta en bild på vår snapcode nedan!

snapcode kopia

Ha det fint!