Studentlivets kanske största fördel – SOMMARLOV

Kära läsare nu är den äntligen här – den underbara sommartiden som man termin efter termin längtar efter och som blivit någon slags milstolpe i studentlivet. Man säger hej då till alla underbara lundavänner, många är klara och lämnar för gott. Andra skall på utbyte och praktik. Packar ihop sin lägenhet, rullar in cykeln på sommarförvaring och firar att terminen är till ända. Bort åker tentaångesten och in kommer SOMMARLOVET.

Jag inledde med examensfirande för min kompis som tagit sin masterexamen där jag höll ett tal för henne och vilken kväll det blev – totalt 17 års studier firades! Tänk att man själv står där en dag med examensbeviset i handen.

Sedan rullade jag hem till Hunnebostrand där jag skall spendera sommaren hemma hos familjen. För första gången på många år så skall jag inte jobba på mitt vanliga jobb som säljare för klädbutiker utan istället jobba för mig själv. Mitt lilla företag räcker för att dra in levebrödet så det skall bli skönt att få ägna mig åt det. Utöver hästbusiness så har jag ett par uppgifter kvar samt en B-uppsats i Immaterialrätt att skriva så jag kommer nog inte att vara sysslolös. Det blir sommarplugg i skärgårdsmiljö helt enkelt, UB är utbytt mot ljugarbänken i hamnen och kullerstenarna mot klippor. Tro det eller ej, men det känns faktiskt helt ok att plugga på sommaren.

Sommarlov är nog också en av de största förmånerna med att vara student skulle jag säga. Två månaders ledighet på den bästa tiden av året är ju inte fy skam! Räknade ut att detta är mitt fjortonde sommarlov? Hur är det för er läsare, sommarjobbar ni, pluggar eller är helt lediga?

Det har varit ett tufft läsår på många plan, men också ett av mina mest lärorika. Många nya utmaningar väntar och fler terminer avklaras. Men tills dess så tänker jag passa på att njuta av stundande sommar med allt som hör till. Vill ni hänga med i min sommarvardag så tycker jag att ni skall följa på @lundastudent på snapchat, snart är det jag som snapar därifrån.

Cykeln inne i lägenheten och mina väskor påväg ut!
Två lundastudenter på sommarlov i form av min storebror och jag. Här paddlade vi kajak en solig förmiddag
Håll med om att plugget faktiskt ser rätt mysigt ut??

Vi hörs allihopa!

Kram Kristin