Om Girls, examensarbete, novischperiod och Martha’s

Imorgon om en vecka är terminen slut för mig här i Boston. Känns riktigt overkligt. Jag har min sista och enda tenta nästa tisdag i amerikansk konkurrensrätt. Laddade inför den med att strunta i att gå på på den näst sista föreläsningen. Med en redovisning på onsdag, uppsatsinlämning på fredag och tenta nästa tisdag tyckte jag också tydligen att det var en bra idé att börja kolla på Girls i fredags. Fyra dagar senare är jag nu inne på tredje säsongen. Under hela min utbildning har ett genomgående drag varit att kolla på mycket serier i tentaperioder. Det har ju visat sig vara ett vinnande koncept så det känns ju onödigt att sluta nu på sluttampen.

Hursomhelst, det börjar verkligen närma sig nu. Deadline för inlämning av ansökan till examensarbete är den 3:e maj. DET känns helt sjukt overkligt! Det känns inte alls som om det har gått över 4 år sedan jag började plugga på universitetet. Jag kommer fortfarande ihåg hur nervös jag var i början av uppropet, novischperioden och framför allt tackfesten för våra faddrar då vi ingen av oss fattade att på en tackfest bjuder man på allt, inklusive alkohol. Så när våra faddrar glada stövlade in och tänkte att de skulle bli bjudna på allt var det enda vi kunde tänka på var hur fan vi skulle lösa det här?! Det slutade med att Simon fick sätta sig i en taxi upp till Delphi och hämta en flaska smuggelsprit som han hade på sitt rum.

Uppdragslekar under novischperioden.

Min kompis Sebastian skrev en väldigt bra lista på topp tio saker han kommer sakna med Boston. Nu spoilar jag hans lista lite, men jag håller med honom i det att det jag kommer sakna mest när jag lämnar Lund är alla vänner. Pluggkompisar, handbollskompisar, jobbkompisar, ambassadörsgänget etc. Hanna och jag pratar ganska ofta om att lundatiden typ har varit den bästa i våra liv. Om alla vi har träffat och om alla minnen vi fått, både roliga, tråkiga och allmänt sjuka.

Min favvo. De gaddarna är inte att leka med.
Min favvo på öns alpackafarm. De gaddarna är inte att leka med.

IMG_4787IMG_4799

Kom förresten hem i söndags från Martha’s Vineyard. Så himla härligt ställe. Tempot är så mycket lugnare än i stan vilket gjorde att vi verkligen kunde koppla av!

Jag har varit rätt trött på sistone och ser fram emot att terminen ska vara slut nu. Har haft ett toppenår i Boston men längtar hem till Sverige väldigt mycket just nu. Men som sagt, nu är det på slutspurten och efter det väntar resor till Miami och Washington innan jag flyger hem.

Ha det fint!

/Linda