“Livet är inte lagarna som passerar utan lagarna vi minns”

Kära läsare, jag skall vara ärlig och erkänna att det händer ibland – man tappar orken till att plugga och fokusera. Men misströsta inte, det finns lösningar!

När man börjar snacka med sig själv i badrumsspegeln om rättsfall och genereal advokatens yttrande, glömt bort att det finns annan litteratur än kurslitteratur och känner sig allmänt nedgrävd i allt man borde kunna och glömmer det som man faktiskt kan. Ja då behöver man en hederlig paus från böcker och powerpoints.

Jag firade påsk i Belgien på en hästtävling så jag missade allt firande hemma med familjen. Så i samma sekund jag landade i Köpenhamn bestämde jag mig för att packa om väskan och åka hem till familjen på västkusten och breaka ett tag. – Bästa beslutet på länge!! – Några dygn med kattklapp, välfylld kyl, lantluft, familj och hav gör susen!!

Och direkt när jag kom hem till min lägenhet i Lund igen så var jag pigg, glad och tro det eller ej – LÄNGTADE till fokus, plugg och paragrafer. Hmm lustigt det där? Hur man stundvis kan känna sig så mätt på pluggandet men inom några dagar åter hinner sakna det och bli hungrig på kunskap igen?

Antar att det är en del av charmen med studentlivet och min poäng med detta inlägget är att sviktande motivation är något som vi alla brottas med under studietiden. Det viktigaste är nog bara att hitta sitt sätt att finna den igen och se allt det roliga och fördelarna med detta underbara studentliv! I slutändan så är det ju ändå så att man inser att man trots allt gillar de där paragraferna och matlådorna som hör det ljuva studentlivet till…

Här kommer en avslutande lista med KUL saker kopplade till mitt Lunda-pluggliv

• Jag har sökt praktikplats hos min drömarbetsplats – Nervöst!!!
  • Klarade tentor. Väldigt mycket kärlek<33333
  • VALBORG coming up (say no more!!) OJ OJ OJ!!!!
  • Alla fantastiska vänner som jag träffar här. Helt otroligt!!!
  • CSN har trillat in och jag har köpt ett citronträd
  • Det är jättegrönt och vårigt här nere
  • Min cykel har nya däck = rullar sjukt bra nu (WOW)
Jag har blivit grym på att tvätta nu!!! Inget blir missfärgat eller krymper länge – det är helt klart värd en bild 😀
Här är vi, det fantastiska citronträdet och jag! Nästan som att ha ett husdjur skulle jag våga påstå. Hittills verkar han trivas bra på Kämnärs!
Farmor & Farfar på finbesök i Lund. Min farmor har studerat här för många år sedan och vi kunde konstatera att mycket är sig likt 🙂

Hett pluggtips med mysfaktor= Badplugga!! Lite Mozart i bakgrunden och vips så plöjer man sidorna snabbt
Här är jag framför den giganstiska EU-byggnaden i Bryssel! Eftersom att jag just nu läser en kurs i EU:s inre marknad och konkurrensrätt så var det givetvis extra kul att få uppleva det hela live!
Gänget på en gata i Bryssel
Hem ljuva hem
Min outfit hemma på landet. Jag tror att man behöver konstraster även som student. En helg i snickarbyxor gör gott för att sedan orka med balklänning och kostym!

Det var allt för denna gången – ha nu en fantastisk valborgshelg alla goa läsare!!

Vi kanske syns i stadsparken?

Kram Kristin

april 27, 2017